صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

پنجاه پنج روز بازداشت غیرقانونی آرش صادقی بدون تفهیم اتهام





پنجاه پنج روز بازداشت غیرقانونی آرش صادقی بدون تفهیم اتهام

بنا بر گزارشات رسیده به بخش حقوق بشری سایت پارس دیلی نیوز آرش صادقی 55 روز است بدون هیچ توضیح و تفهیم اتهام در بازداشت بسر میبرد و تا کنون اجازه ملاقات با خانواده خود را نداشته است.


آرش صادقی فعال دانشجویی میباشد که پس از 18 ماه حبس در تاریخ 23 آذرماه  90 از زندان آزاد شده بود. ایشان در تاریخ 25 دیماه مجددا از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شد و تا کنون 55 روز از دوران بازداشت مجدد ایشان میگذرد.

مادر آرش صادقی در سل 89 و در پی یورش نیروهای امنیتی دچار حمله قلبی شدید شده و جان خود را از دست میدهد و پدر و خواهر آقای صادقی ایشان را مسبب مرگ مادر میدانند و به همین منظور آرش صادقی را طرد کرده اند . پس از آزادی آقای صادقی ایشان چند مرتبه به مزار مادر خویش رفته و در تاریخ 25 دیماه پس از یکماه از آزادی به همراه مادر و پدر بزرگ خویش به سوی آرامگاه مادرشان حرکت میکنند که به ناگهان نیروهای امنیتی در داخل کوچه به ایشان حمله کرده و با ضرب و شتم ایشان را دستگیر و روانه زندان میکنند . بنا بر اظهارات شاهدان عینی در حین ضرب و شتم ایشان از ناحیه سر دچار شکستگی میشوند .

آقای صادقی پس از ده روز بازداشت از بند 209 اوین با پدربزرگش تماس تلفنی میگیرد و اظهار میدارند که بدون تفهیم اتهام و به صورت غیرقانونی بازداشت شده اند. گفته میشود وزارت اطلاعات آقای صادقی را از هرگونه تماس با دوستانشان منع کرد بودند و هشدار داده بودند مرتب به مزار مادر خویش نرود و حتا ایشان از سوی نیروهای وزارت اطلاعات از طریق تماس تلفنی تهدید به مرگ نیز شده بودند.

قابل به ذکر است آقای صادقی پیش از دستگیری در 25 دیماه 90  بر اساس حکم دادگاه به یکسال حبس تعزیزی محکوم شده بود. آرش صادقی در شعبه های ٢٨ و ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به ٣ و ۶ سال حبس محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر حکم ٣ سال به برائت و ۶ سال حبس تعزیری به ۴ سال تعلیقی و ١سال تعزیری تبدیل شد .

تهیه و تنظیم از امید دانا ، مسئول بخش اخبار حقوق بشری پارس دیلی نیوز

لینک مستقیم منبع: http://parsdailynews.com/97784.htm




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :