صفحات

۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

متن سخنرانی امید دانا در پشتیبانی از شاهین نجفی

در نوزده می 2012  تظاهراتی برای حمایت از شاهین نجفی در شهر استکهلم برگزار شد . در این حرکت اعتراضی چهرهای سیاسی سخنرانی کردند در این میان امید دانا فعال فرهنگی و سیاسی سخنرانی کوبنده ای برعلیه موازین اسلامی مطرح کردند . متن کامل سخنرانی بدین شرح است.

با درود به باشندگان گرامی
ما امروز در پی اعلام حکم ارتداد یکی از هنرمندان ایران توسط دستگاه روحانیت جمهوری اسلامی کنار یکدیگر گرد آمده ایم .
بحث های بیشماری در راستای آهنگ ( آی نقی ) شاهین نجفی و حکم ارتداد ایشان در محافل سیاسی مطرح شده است که من از زاویه دیگری به این گفتگوها خواهم پرداخت.

کنشگران سیاسی در این چند روز تیغ حملات را به سوی روحانیت ایران نشانه گرفتند، در حالی که روحانیت ایران مدعی است پروانه صادر کردن حکم ارتداد شاهین نجفی را از موازین و شرعیات اسلامی برداشت کرده اند .
حال بایستی دید حکم ارتداد در موازین اسلامی وجود دارد یا خیر؟

در بررسی ادیان سه شاخه مطالعاتی را بایستی بررسی کرد . 1-بخش کتب آسمانی، 2-بخش کتب تواریخ، 3-بخش احادیث و روایات 
اسلام هم از این قائده مستثنی نیست. 

در بخش کتب آسمانی در اسلام که قرآن میباشد نزدیک به 26 سوره از قتال و ارتداد سخن گفته اند ، به گونه ای روشن سوره مائده، سوره آل عمران، سوره نسا و یا به مانند سوره توبه که به دلیل قتال بیش از اندازه اش بر خلاف سوره های دیگر با ( بسم الله رحمن رحیم ) آغاز نمیشود
در بخش تواریخ به مانند سیره ابن هشام سه جلد، تاریخ ابن اثیر 13 جلد ، مقدمه ابن خلدون 5 جلد، تاریخ طبری 16جلد و میتوانیم در این میان نام تاریخ بیهقی و ملا محمد باقر مجلسی را ببریم.
در بخش احادیث به مانند نهج الفصاحه که در قرن سوم صحیح البخاری از 20 هزار روایت 7 هزار روایت را گلچین نمودند و یا کتابهایی به مانند نهج البلاغه که شیخ رضی در قرن چهارم از روی مینوی خرد نوشت و یا کتابهایی به مانند حیته المتقین و سفینته البهار را میشود نام برد در این روایات در مییابیم پاشنه احادیث بروی ارتداد میچرخد.

گفتنی است دشمنی اسلام با هنر و هنرمند از همان بدو ظهور پیامبر اسلام نمایان بوده به مانند بازار عکاظ، بازاری که چند سده پیش از بدنیا آمدن پیامبر اسلام به منظور گردهمایی هنرمندان دایر بود و در آن مکان فستیوال چکامه سرایی ، مجسمه سازی ، نقاشی و هنرهای دیگر برپا میشده است .
پس از اعلام پیامبری محمد بن عبدلله و تهین های ایشان به بت ها و عقاید اعراب این بازار هنر خود را برعلیه پیامبر اسلام به کار بست . پس از به قدرت رسیدن اسلام پیامبر دستور بستن و قتل عام هنرمندان بازار عکاظ را صادر نمودند ، به مانند شاعری به نام عصما

سخن را کوتاه میکنم حال که از موازین اسلام در ارتباط با ارتداد به صورت شفاهی آگاه شدیم تنها از خود بپرسیم گناه دستگاه روحانیت کجاست؟
آیا مبارزین و کنشگران ما همچنان میخواهند خود را فریب داده و بگویند بایستی به موازین اسلامی احترام گذاشت ؟
آیا امروز پس از 1400 سال که از تباهی و عقب افتادگی ایران به واسطه اسلام میگذرد باز هم به دنبال مبارزه با برگی از این درخت افیونی هستند؟

آرمان دارم به یاری خدواندگار ایران روشن اندیشان و کنشگران کیانی ما دست از برگ درخت اسلامی برداشته و به مبارزه با ریشه این درخت اهریمنی و خانمانسوز بپردازند .
امروز من نه ده، نه صد، نه هزار، من میلیون ها ایرانی هستم که بغض هزاروچهارصد ساله خود را با فریاد ( نه اسلام ، نه قرآن ،جانم فدای ایران ) فریاد خواهم زد.
ایران هرگز نمیمیرد
پاینده ایران

۱ نظر:

  1. 1. فرض کنید ما مسلمون نبودیم، مثلا دینمون زرتشتی بود و فکر می کریدم خدای واقعی خدای ماست،
    حالا یه سری آدم تو یه مملکت دیگه برفرض مسلمون بودن و یه سری کارهایی که میکردن که برای ما خیلی خطرناک و ترسناک بود مثلا سنگسار می کردن یا قربانی میکردن برای خداشون مثلا آدمها رو و حیوانات رو و… اگه ” کسی هم حرفی می زد می گفتند تو داری به مقدسات ما اهانت می کنی سرتو الان با چاقو تا ته می برم،کسی حق نداره بگه حرفی بزنه و اگه افشاگری بکنه به دشتور خدی ما که خدای واقعی هست کشته میشه،
    2. خوب ما نمی گفتیم چرا؟ نمی گفتیم این خلاف انسانیت و را خدا هست؟
    یا اگه کاری نمی تونستیم بکنیم شاید به ناسزا هم می گفتیم تا جون و روح انسانها رو حفظ کنیم
    نمی گم اسلام اینطوریه ولی شرایط بقیه نسبت به ما اینطوری شده،

    حالا خدا به این عظمت و بزرگی با آفرینش این نطام بزرگ بیاد بگه هر کی حرف زد سرشو ببرید، میشه؟!!!
    این کسایی هم عقده های خون و کشتن و… را دارن با طالبان هیچ فرقی ندارن

    شاهین جان خداوند یارو یاورت، انشالله خوبی ها با تو همراه خواهد بود وروشنایی روزی بر تاریکی غلبه خواهد کرد
    شاهین جوان و عزیز با وجود اینکه این جهنمیان قاتل رو می شناختی باز از درد و رنج مردم گفتی،از گشنگیمردم بیچاره تو ایران ثروتمند از دزدی های میلیاردی از فساد از فرهنگ نادرست از آزار انسان و حیوان، از سنتهای خطرناک تا اوین و کهریزک و دانشجو و مادر بیچارش
    درود خداوند بر تو

    و این شهامت و روح بزرگ تو رو نشون میده البته چشمان اینها از گناه پره و اصلا درک نمی کنن،واقع درود بر شرفت
    خداوند همیشه یارو یاورت هستن و کل ایرانیان پاک و همینطور مردم دنیا

    از خدا هم به 12 نسل بعد از پیامبر بیشتر اهمیت میدن برای همینه که خود مسلومنهاکه دینشون رو به ایران با حمله گسترش دادن بهما شیعین میگن کافر

    البته مطمنا پیامبر هم اینها رو جزو کافران و شیاطین می دونه
    ممنون

    پاسخحذف

دیدگاه شما :