صفحات

۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

شب نشینی زندانیان آزاد شده 350 اوین

چه زیباست آزادی یاران از بند ضحاکان زمان و چه زیبا تر است ایستادن آزادمردان در کنار یکدیگر

دیروز 27 امرداد ماه 1391 زندانیان سیاسی آزاد شده از بند 350 اوین کنار یکدیگر ایستادند و سرود ای ایران را سر دادند.

در این مراسم با شکوه که در باغی در کرج با هزینه زندانیان سیاسی برگزار شد ، تمام زندانیان با هر نوع گرایش عقیدتی و سیاسی از مجاهد خلق گرفته تا زندانیان جریان چپ ، ملی مذهبی ،زندانیان ملی گرا و هوادار پادشاهی به همراه خانواده های خود در مراسمی که  نشانگر اتحاد نیروهای اپوزسیون ایران بود  گرد هم آمدند .

باشندگان مراسم یاد علی زمانی ، آرش رحمانی ، محمد حاج آقایی ، جعفر کاظمی ، فرهاد وکیلی که محکوم به اعدام شدند را گرامی داشتند و در ادامه یاد زندانیانی که در زندان در اثر بیماری جان باختند و زندانیانی که همچنان دوران حبس خود را میگذرانند سبز کردند، در هنگام خواندن نام یاران جانباخته و در بند باشندگان به شدت اشک ریختند که محیط به فضایی معنوی تبدیل شد و لحظه هایی تنها صدای گریه شنیده میشد .

زندانیان آزاد شده پس از گرامیداشت یاران جانباخته و در بند دستان خود را به هم گره زدند و  فضا را با آوای سرود ای ایران طنین انداز نمودند .

لازم به ذکر است این مهمانی شبانه توسط خود زندانیان برگزار شد و از تمام زندانیانی که تا کنون در بند 350 اوین محبوس بودند دعوت به عمل آمد، اما شوربختانه زندانیان اصلاح طلب که در زندان 350 هم به گونه ای کاخ نشین بودند حاضر نشدند در کنار زندانیان سکولار و برانداز حاکمیت بنشینند و این مراسم را تحریم نمودند .

گزارش از امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :