صفحات

۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

20 اکتبر نقطه عطفی در فضای اپوزسیون ایران بود.

20 اکتبر برگ زرینی در تقویم اپوزسیون برون مرز بود

همانگونه که آگاه هستید ، فراخوانی را سازمان رستاخیز نوین ایران به منظور همبستگی جریانهای پادشاهی در شهر استکهلم صادر کرده بود ، با استقبال کم نظیر مردم و هواداران پادشاهی در زیر باران و هوای سرد سوئد مواجه شد .

شاید کمتر کسی باور میکرد در کشور سوئد ایرانیان با این شور و هیجان وصف نشدنی از خدمات خاندان ایرانساز پهلوی پشتیبانی کنند و شعار کلیدی (( تنها ره رهایی  بازگشت پادشاهی )) سر دهند.

موج سوم مهاجرین ایران که پس از خیزش مردمی در سال 2009 به خارج از ایران کوچ کرده خون تازه ای در رگهای اپوزسیون ایران تزریق کرده است .
در گردهمایی هواداران پادشاهی در 20 اکتبر عموما چهر های جوان مشاهده میشود ، جوانانی که تاریخ میهنشان را به خوبی خوانده اند و فریب شورشیان 57 را نخواهند خورد ، این جوانان در روز 20 اکتبر آمده بودند تا به روان شاهنشاه فقید پیامی روشن دهند، آمده بودند تا از خدمات پهلوی ها سپاسگذاری کنند ، پیامی که ایرانیان سوئد به شورشیان و حاکمیت اسلامی در روز 20 اکتبر دادند به درخشندگی نور آفتاب روشن و زلال بود.

آن نکته ایی که تظاهرات 20 اکتبر را از گردهمایی های  دیگر تمیز میدهد ، صداقت در گفتار و عمل برگزار کنندگان همایش بود .
همیشه جریانهای به اصطلاح سیاسی استکهلم با فراخوانهای جعلی از همه مردم دعوت به عمل می آورند تا بدون پرچم و نشان حزب خاصی برای آزادی زندانیان سیاسی یا رهایی ایران مردم گرد هم بیایند ، اما در روز موعود از اقشار مردم نهایت سواستفاده را کرده و نشان و پرچم سازمان خویش را در همه جا و به ویژه پشت تریبون سخنرانی نصب میکنند و در رسانه ها مدعی میشوند جمعیت حاضر حامیان گروهک و جریان فکری آنان است.
اما جنس تظاهرات 20 اکتبر از صداقت بود ، زیرا در تبلیغات سازمان رستاخیز نوین در رسانه های جمعی  از همان ابتدا تنها از هواداران پادشاهی دعوت به عمل آورد . این در حالی بود که خیلی از برشکستگان سیاسی گمان میکردند جمعیت آنچنانی در استکهلم جمع نشوند اما هر چه به روز تظاهرات نزدیک میشدیم و پیامهای محبت آمیز مردم در فضای مجازی دیده می شد ، دل این مفسرین برشکسته خالی و خالی تر میشد، تا اینکه در روز تظاهرات با وجود سرما و باران جوانان ایران غرور آفرین شدند و با حضور پر رنگ خود خیلی روشن و صریح خواسته سیاسی خویش را بیان کردند و فریاد ( جاوید شاه ) سر دادند.

به دیدگاه من نتیجه تظاهرات با برنامه 20 اکتبر آغاز دوباره ای برای جریانهای پادشاهی در برون مرز بود ، از این رو پس از گردهمایی هواداران پادشاهی انتظار میرود شاهد حضور پر رنگ جریانهای پادشاهی در کارزار سیاسی باشیم و امید داشته باشیم تا جریان دلسوز ملت با درستکاری اپوزسیون ایران را از این منجلابی که گرفتارش آمده بیرون بیاورد و به احتمال بسیار قوی جریانی که در 20 اکتبر اتفاق افتاد هوای تمیزی است که اپوزسیون ایران میتواند تنفس کند .

نگارنده : امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :