صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

مقاله امید دانا درمورد ۲۵ بهمن و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه



پس از اتنخابات ۸۸ و تحقیری که ملت ایران بابت تقلب احساس کرد فضای کشور متشنج شد و رنگ دیگری به خود گرفت .ملتی که مشاهده میکرد رایی که به صندوق انداخته به سود اصل نظام ربودند برای گرفتن حق خویش به خیابانها ریختند و وارد اعتراضات خیابانی شدند . مردم ایران به شدت خشمگین و ناراحت بودند . به نظر بیشتر کارشناسان اگر در ۲۵ خرداد جمعیت سبز میخواست میتوانست حاکمیت را فلج کند اما از آنجایی که هدایت مردم را لیدرهای اصلاح طلب با هوشمندی بر عهده گرفته بودند میخواستند از خیزش مردمی بهترین بهره برداری را انجام دهند . آن زمان لیدرهای اپوسزیون حاکمیت کنونی تلاش میکردند جنبش سبز را در مسیری درست هدایت کنند که به طور طبیعی اصلاحطلبان بایستی جلوی این گونه لیدرها ایستادگی میکردند و بر آن شدند برای منافع حزبی خویش جلوی رادیکال شدن منطقی جنبش را بگیرند .

سیاستی را که آقایون اصلاحطلب دنبال میکردند فشار از پایین و چانه زنی از بالا بود و تنها وتنها از پتانسیل مردمی برای بهره برداری های سیاسی خود استفاده میکردند .

امید دانا فعال جنبش سبز


با جلو رفتن جنبش مردم به خوبی آگاه شدن که باید شعارهای تند به جنبش سبز اضافه کنند از همان سی خرداد شعارهای رادیکال مردم به گوش میرسید  و به روشنی مخالفت خویش را به اصل نظام نشان دادند . به مانند نماز جمعه هاشمی  مرد و زن در کنار همدیگر نماز خواندند و در روز قدس که در ماه رمضان بود آب نوشیدن و در همان روز شعار بسیار حساس ( نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ) را با تمام وجودشان فریاد زدند در ۱۳ آبان جنبش به طور علنی شعار مرگ بر خامنه ای را سر داد و از روی عکس خامنه ای رهبر رژیم گذر کرد و در روز دانشجو به صورت گسترده ای شعار (استقلال آزادی حکومت ایرانی )  را سر داد این شعار نشان دهنده انزجار مردم از حکومت اسلامی به حساب می آمد .

در روز عاشورا که جای خود را در تاریخ ایران باز کرد ملت ایران حرف آخر جنبش سبز را زد حرفی که سی سال در دل تمام خیزشهای آزادیخوانه مانده بود  و در یک حرکت شجاعانه و ملی در خیابانهای تهران شعار کلیدی و سرنوشت ساز (مرگ بر اصل ولایت فقیه) را یا صدای رسا در تمام ایران طنین انداز کرد و با سر دادن این شعار راه جنبش سبز به درستی روشن شد و حتا رهبران اصلاحطلب میرحسین موسوی و مهدی کروبی در برابر این خواست مردمی و این شعار تاریخ ساز موضع گیری خاصی نکردند و مردم با دادن این شعار (( نه )) بزرگی به حکومت اسلامی و اصلاحطلبان فرصت طلب دادند.

پس از عاشورا سبز جنبش با سرکوبی شدیدی از سوی حاکمیت روبرو شد و به درون خود فرو رفت اما همچنان آتیش زیر خاکستر باقی ماند. حاکمیت پس از نمایش مضحک ۹ دی دائم از مرگ جنبش سخن میگفت و اصلاحطلبان که دیده بودند کنترل مردم از دستشان در رفته سکوت اختیار کرده و امیدوار بودند بتوانند یک بار دیگر دیدگاهای خود را توسط رسانه های تحت امر خویش به جنبش سبز تزریق کنند و تا روز ۲۵ بهمن یعنی ۱۴ ماه پس رستاخیز عاشورا این سیاست را به طور جدی دنبال میکردند .

۲۵ بهمن با بیانیه مشترک میرحسین موسوی و مهدی کروبی که دیگر به قول روانشاد داریوش همایون دبیر کل حزب مشروطه ایران جزء براندازان پرپا قرص نظام به حساب می آمدند مردم ایران را دعوت به تظاهرات ۲۵ بهمن کردند . مردم در حالی که خود را آماده رستاخیزی دیگر میکردند دست پاچگی اصلاحطلبان کار دستشان داد حزب مشارکت که جزء احزاب اصلاحطلب میباشد برای کنترل جنبش بیانیه ای را در ۲۴ بهمن منتشر میکند در این بیانیه حزب مشارکت به جای مردم ایران مینویسد ( ملت ایران با اصل نظام هیچ مشکلی ندارد و جنبش سبز به دنبال دوران طلایی امام راحل است) اما با وجود دروغ پراکنی اصلاحطلبها در مورد مطالبات جنبش  مردم ایران در ۲۵ بهمن تو دهنی محکمی به نویسندگان این بیانیه زدند. جنبش مردمی سبز یکپارچه و به صورت گسترده تر از عاشورای سبز شعار (مرگ بر اصل ولایت فقیه) را فریاد زدند مردم ایران نشان دادند نه تنها با ولی فقیه مشکل دارند بلکه با اصل ولایت مشکلات اساسی دارند .

۲۵ بهمن به ما نشان داد مردم ایران به بلوغ سیاسی رسیده اند و و دیگر به مانند دوم خرداد ۷۶ فریب سوپاپ اطمینانهای رژیم را نمیخورند.

۲۵ بهمن مهر تاییدی به عاشورای سبز بود .

۲۵ بهمن تمام کننده بازیهای اصلاح طلبانی بود که همچنان به زور پول های باد آورده در فضای رسانه ای نفس میکشند.

۲۵ بهمن نشان داد اصلاحطلبان دیگر جایی در بین مردم ندارند و مردم ایران یک پارچه خواستار برکناری حکومت فرقه ای جمهوری اسلامی هستند و بیان کننده روح آزادمردی وآزادزنی ایرانیان بود که برای زندگی بهتر و آزاد و برقراری دمکراسی به دور از هرگونه خط کشی های مذهبی خود را برای ایرانی دیگر آماده میکند.

به امید ۲۵ بهمن سبز امسال




نوشته : امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :