صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۴, سه‌شنبه

عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی پیمان (حمیدرضا)عارفی


پیمان عارفی در فروردین ۸۸ به سناریو از پیش طراحی شده وزارت اطلاعات در منزلش به همراه همسرش دستگیر شد و به همراه همسرش و پسر دایی خود روانشاد آرش رحمانی در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ به شدت مورد شکنجه های فیزیکی و روانی قرار گرفت تا زیر بار سناریو وزارت اطلاعات اعترافات دروغین انجام دهدبازجوهای آرش رحمانی و پیمان عارفی میخواستند تا آنها اعتراف به دستور بمب گذاری از انجمنی موسوم به انجمن پادشاهی داشتند و برای این منظور اقداماتی هم کردند که با مقاومت آقای عارفی مواجه میشوند و از طریق شکنجه های روانی و از احساسات آقای عارفی به همسرشان سواستفاده کرده و از آقای عارفی اعترافاتی را میگیرند و پس از سه ماه همسر بیگناه ایشان را آزاد میکنند .

همانطور که مستحضر هستید با تحت فشار قرار دادن پیمان و آرش آنها را در دادگاه های نمایشی پس از انتخابات توسط قاضی صلواتی محکوم به اعدام میکنند و شوربختانه حکم ارتجاعی آقای آرش رحمانی در بهمن سال ۸۸ برای ترساندن مردم برای عدم شرکت در تظاهرات ۲۲ بهمن اجرا گردید و پس چند ماه خوشبختانه حکم اعدام آقای پیمان عارفی شکسته و به ۱۵ سال حبس تعزیری به همراه تبعید به زندان گنبد تقلیل می یابد .

تبعید آقای عارفی با توجه به پیگیری های شدید همسرش و مادر ایشان در زمستان سال ۸۹ به زندان گنبد اجرا شد و هم اکنون آقای عارفی در زندان گنبد در حال گذران دوران محکومیتشان هستند.
تبعید ایشان به زندان گنبد مشکلات عدیده ای را برای خانواده زجر کشیده ایشان به همراه داشته ازجمله عدم دیدار هفتگی خانواده آقای عارفی در ده ماه گذشته تنها چهار مرتبه توانسته اند به دیدار آقای عارفی بروند و حتا با وجود سختی راه مسئولان زندان اجازه دیدار حضوری به آقای عارفی و همسرش را ندادند.

هم اکنون آقای عارفی را در بندی از زندان گنبد نگهداری میکنند که زندانیان محکوم به جرائم قتل و سرقت مسلحانه را آنجا نگهداری میکنند که معولا این زندانیان به زود خورد
های شدید در محیط بند رو می آورند و برای آقای عارفی دچار مزاحمت میکنند و تا کنون با پیگیری های خانواده ایشان مبنی بر انتقال ایشان به زندان بی نتیجه مانده است.

به تازگی اطلاع یافتیم سه غده بزرگ در سر آقای عارفی بوجود آمده و خانواده ایشان هر چهارشنبه به دفتر دادستانی تهران مراجعه میکنند برای گرفتن اجازه درمان و انتقال ایشان به تهران اما هر بار بی پاسخ به خانه بر میگردند و زندان گنبد هم از امکانات ویژه پزشکی برخوردار نیست و حال روحی ایشان بابت این سختی ها و این بیماری ها و شرایط بوجود آمده بسیار وخیم است .

ما از تمام گروها و سازمانهای حقوق بشری خواستار رسیدگی فوری به پرونده قاضی و پزشکی ایشان هستیم و از قوه قضاییه خواستار آزادی بدون قید و شرط این هم وطن بی گناه و جبران خسارات وارده به خانواده ایشان هستیم.

نوشته : امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :