صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

یاشین جمشیدی برای یک پرونده اش به یک سال حبس محکوم شد


یاشین جمشیدی برای یک پرونده اش به یک سال حبس محکوم شد
یاشین جمشیدی در مهرماه امسال به مدت چهار ماه ناپدید شده بود  و نزدیک به دو هفته پیش در ۲۲ دیماه با قید وثیقه سنگین از زندان آزاد شد.
برای آقای جمشیدی دو پرونده مجزا یکی در دادگاه انقلاب و دیگری برای دادگاه عمومی شهرستان کرج تشکیل دادند.آقای جمشیدی در ۲۲ مهرماه در منزلش توسط وزارت اطلاعات کرج بازداشت شد و ایشان را به سلول های انفرادی رجایی شهر به مدت ۲۰ نگهداری کردند و در این مدت به شدت ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و ایشان را مجبور به اعترافات دروغین در رابطه با جنبش سبز و حضور خیابانی و در پیوند با فعالیتهای فرهنگی ایشان مورد بازجویی های بسیار سنگین قرار دادند و پس از آن آقای جمشیدی را به ندامتگاه کرج برده که از هرگونه استانداردهای بهداشتی فاقد اعتبار است .
دادگاه رسیدگی مربوط به پرونده نخست ایشان در شعبه یکم دادگاه انقلاب شهرستان کرج به ریاست قاضی آسف حسینی بدون وکیل  برگزار و آقای جمشیدی را به جرم تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد و برای پروند دوم ایشان تهین به مقدسات دادگاه دیگری در تاریخ ۲۳ بهمن سال جاری در شعبه ۱۰۹ دادگاه انقلاب شهرستان کرج برگزار خواهد شد .
بازپرس محمد یاری در شعبه ششم دادسرای رجایی شهر آقای جمشیدی را بشدت مورد بازجویی قرار داده و حتا به ایشان اجازه گرفتن وکیل را هم نداده است و ایشان را دائما به شکنجه تهدید کرده است .
آقای جمشیدی یکی از فعالین فرهنگی در رابطه با آثار باستانی است و تا کنون هیچ کار خارج از قوانین حاکمیت انجام نداده است و تنها  برای حفظ فرهنگ و آثار باستانی ایران تلاش نموده است.

نوشته : امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :