صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

نقد امید دانا به بیانیه گروه راه سبز امید در مورد ۲۵


از چند وقت پیش زمزمه هایی در مزورد تظاهرات در ۲۵ بهمن به گوش میرسید  تا اینکه گروهی که خود را راه سبز امید مینامد بیانیه ای در این رتباط منتشر کرد.
این بیانیه در ۱۰ بهمن رسما در سایت کلمه و سهام نیوز ارگانهای رسمی وابسته به اصلاحطلبان که تنها اخبار اصلاحطلبان را پوشش میدهد انتشار یافت. قسمتی از این بیانیه که حائز اهمیت است بدین شرح است.

در اینکه گروه راه سبز امید از همراهان جنبش دعوت به تظاهرات اعتراضی میکند بسیار ارزنده و قابل ستایش است اما آنجایی که خط و مش برای کل جنبش تعیین میکند جای بحث و گلایه دارد . گویا این دوستان نتوانستند به این درک درست برسند جنبش سبز گستره اش بسیار فراتر از اصلاحات و یا محدود شدن به گروه و یا حزب خاصی میباشد.
(( از تمامی همراهان جنبش سبز دعوت می کنیم از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر روز ۲۵ بهمن ماه در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حدفاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، و در شهرستان‌ها در خیابان اصلی هر شهر، بنابر تصمیم فعالان محلی، اقدام به پیاده‌روی سکوت کنند. بدیهی است که همه‌ی ما همچون گذشته، با حفظ هوشیاری و نیز التزام به خط مشی جنبش در پایبندی به اصل عدم توسل به خشونت، از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری خواهیم کرد. شورای هماهنگی راه سبز امید))

همانطور که در این بیانیه مشاهده میکنید اشاره شده به پایبندی به خط و مش جنبش و قانون اساسی رژیم که جای بسی شگفتی دارد گروهی برای کل جریان سبز نسخه می پیچند.
یادم می آید در زندان که بودم مهمانی را این آقایون در اتاق ۱۰ بند ۳۵۰ اوین برگزار کردند و از بچه های جنبش سبز دعوت به عمل آوردند و نکته تامل اینجا بود من را در آن نشست دعوت نکردند در حالی که من جزء متهمان اصلی روز عاشورا سبز به حساب می آمدم که در بزرگترین دادگاه ایران محاکمه شده بودم حالا از طرف قشری که خود را قیم جنبش سبز میدانستند حذف شده بودم و در آن مهمانی به ناگهان یکی از دوستان دعوت شده به عدم دعوت من اعتراض خود را به گوش مسئولین جلسه و یا مهمانی میرساند و در پاسخ ایشان یکی از آقایون میگویند(( هر کس که به اصل نظام باور نداشته و براندازی جمهوری مقدس اسلامی اصرار بورزد عضو جنبش سبز نیست )).
قصد ندارم بحث را شخصی کنم بنابراین از نام آوردن از این آقایون که هم اکنون هم در زندانی که خود روزی زندانبانش بودند و دوران حبس خود را میگذرانند نام نمی اورم بلکه قصد دارم این بوع طرز تفکر را به چالش بکشانم در زندان بارها از این آقایون وابسته به احزاب حکومتی اصلاحطلب شنیدم که میگویند: (( جنبش سبز از آن آنهاست زیرا آنها پایه گذار این جنبش بودند و اپوسزیون نظام بدون پروانه ایشان پا به میدان گذاشته و از جنبش سواستفاده کرده و شعارهای ساختارشکن و خود را به جنبش آنها تحمیل کردند)) .

در پاسخ به این آقایون به ظاهر محترم بایستی گفت نخست اگر بپذیریم این طیف وابسته به حاکمیت توانستند جریانی را پایه گذاری کرده باشند آن هم پیش از انتخابات بود که از خشم مردم استفاده کرده و موج سبز را متولد کردند که قصد مردم هم در آن زمان به درستی یا به نادرستی انتخاب از بین بد و بدتر بود که پای صندوق های رای به سود موج سبز کشانده شدند و پس از آن تقلب تاریخی که حاکمیت با حمافت فراوان به آن دست زد موج سبز به درستی پوست انداخت و تبدیل به جنبش سبز شد .

از فردای انتخابات تمامی مردم با هر نوع گرایش سیاسی و عقیدتی برای اعتراض به این حکومت مذهبی به خیابان های ایران ریخته و همانطور که در مقاله پیشینم در بابب ۲۵ بهمن و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه اشاره کردم سیر تحول با گذشت زمان از جنبش سبز ماهیت راستین جنبش را به روشنی بیان میکند که آرمان جنبش براندازی حاکمیت است و بس .
البته باید متوجه باشیم جنبش سبز انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و از یک چپ که هیچ باوری به یک پارچه گی ایران عزیزمان ندارد تا یک ناسیونالیست باورمند به یک پارچگی این مرز بوم و فرهنگ پر بار ایران دارد تا یک انسان مذهبی که در شب قدر قرآن را بروی سرش میگذارد و با خدا خویش خلوت کرده واشک میریزد تا یک دین ستیز رادیکال که در همان شب قدر قرآن را زیر پایش میگذارد و تا بامداد به شادی میپردازد و همه وهمه  با هر نوع گرایش سیاسی و عقیدتی عضوی از این جنبش آزادی خواهی هستند و هیچ گروه و دسته ویا حزبی اختیار تعیین تکلیف برای کلیت جنبش رانداشته و ندارد هر جریان مخالف روند کنونی حاکمیت با هر نوع گرایشی از اصلاحطب تا هواداران پادشاهی همه و همه در این را برابرند .
آقایون اصلاحطلب گویا فراموش کردند جنبش سبز ارث پدری هیچ جریانی نیست و هر شعار و یا خط و مشی که مردم ایران بخواهند همان میشود و تا این لحظه مردم ایران به روشنی خواسته های خود را در حضورشان در خط مقدم مبارزه با حاکمیت بیان کردند مردم ایران خواستار براندازی جمهوری فاشیستی اسلامی هستند .

آقایون متوهمی که احساس قیم بودن بهشان دست داده بدانند در این ۲۵ بهمن به مانند ۲۵ بهمن ۸۹ و عاشورا سبز ۸۸ مردم آزادیخواه ایران یک صدا شعار (( مرگ بر اصل ولایت فقیه )) را فریاد میزنند این آقایون آگاه باشند با وجود حضور پرنگ کسانی که خواستار براندازی حاکمیت هستند اما به خود پروانه نمیدهند برای اصلاحطلبها خط و مش تعیین کنند  مردم انتظار ندارند این طیف وابسته به حکومت بیایند شعارهای آزادیخواهانه سز دهند زیرا مردم به خوبی هوشیارند که این آقایون فرزندان همین نظامند و نمیتوان از آنها خواست که رویه خود را دگرگون کنند بنابراین اقدامی که گروه راه سبز امید در مورد تعیین خط و مش برای کلیت جنبش سبز بسیار عجولانه و به دور از منطق سیاسی است و تنها یک نوع سوءاستفاده از هوادارن راستین جنبش که همان مردم ایران هستند میباشد .
در این ۲۵ بهمن مردم ایران به صحنه می آیند اما سوکت نخواهند کرد مردم به صحنه می آیند اما اگر چماقدارن حکومتی به بدن نحیف مردم با باطوم یکویند مردم نگاه نخواهند کرد زیرا مردم ایران تو سری خور نیستند بلکه مردم مانند عاشورا ۸۸ جلوی دژخیمان حکومتی خواهند ایستاد .
اصلاحطلبان بایستی بدانند مردم خیلی سال است که از آنها گذشته اند و تنها مردم در سال ۸۸ از این طیف وابسته به حاکمیت برای زدن استارت براندازی جمهوری اسلامی از آنها ستفاده کردند تا بتوانند ریشه های حکومت مذهبی را بخشکانند.

مردم ایران یک بار دیگر میخواهند حماسه ساز شوند امید است این مرتبه به گوش اصلاحطلبها شعار مردم فرو رود که مردم رژیم مذهبی را نمی پسندند اینبار مردم به این طیف وابسته درس خواهند داد که دیگر به جای ملت ایران نظرات شخصی خود را در قالب بیانیه به خورد جهانیان ندهند و همچنین مردم برای هزارمین بار به حاکمیت یادآوری میکنند جنبش سبز نمرده و آن کسی که مرده مشروعیت نظام در بین همان اندک جیرخوارانش است مردم به حاکمیت یادآوری میکنند جنبش بیدار و آماده براندازی نظام فاشیستی جمهوری اسلامی است .

به امید ۲۵ بهمن سبز امسال
نوشته : امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :