صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

گزارش از وضعیت اسفبار زندان رجایی شهر کرج







گزارش از وضعیت اسفبار زندان رجایی شهر کرج


طبق آخرین اظهارات زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج به خانواده های خود که بدست خبرنگاران سایت پارس دیلی نیوز رسیده است شرایط زندان رجایی شهر کرج برای زندانیان بوِیژه زندانیان سیاسی هر روز دشوارتر و غیرقابل تحمل میشود در گزارش پیش رو گوشه ای از این فشارها بر روی زندانیان برسی و بازگو میشود .


 بنا بر اظهارات زندانیان رجایی شهر پس از جایگزین شدن رئیس جدید زندان به نام مردانی که به ریاست کل زندان منصوب شده است تلفن های زندانیان سیاسی به طور کامل قطع شده است و حتا در مواقع ضروری هم پروانه زدن تلفن به زندانیان سیاسی داده نمیشود و در راستای محدویت زندانیان بازرسی های تهین آمیز از سوی زندان بانان بر علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان در روزهای ملاقات اعمال میشود و جلوی ملاقات های حضوری زندانیان گرفته شده است و تنها هفته ای یک مرتبه ملاقات کابینی به زندانیان محبوس داده میشود. شرایط ملاقات هم به گونه ای است که یک هفته بایستی ملاقات کننده ها مرد و هفته دیگر زن باشند یعنی زندانیان سیاسی پدر و مادر خویش را باهم از پشت کابین هیچوقت نمیتواند ببینید و بایستی یک هفته با مادر و خواهر و همسر و دختر خویش ملاقات کنند و هفته دیگر با برادر و پدر و پسر خود دیداری تازه کنند. این وضعیت خود از شگفتی های قوانین فشار بر علیه زندانیان و خانواده هایشان میباشد . قابل به ذکر است این قانون عجیب و ضد انسانی تا کنون برعلیه زندانیان در هیچ زندانی در جهان اعمال نشده است.
از دیگر فشارهایی که بر زندانیان رجایی شهر کرج اعمال میشود تبعیدهای غیرقانونی است تا کنون زندانیان زیادی به مانند : دکتر نادر بابایی زیدی ، کیوان صمیمی ، حشمت الله طبرزدی ، شاهین زینعلی ، رسول بداقی ، افشین بایمانی ، جعفر اقدامی ، احمد زید آبادی ، مسعود باستانی و ... بدون هیچ توضیح روشنی و بدون حکم صادره ای به زندان رجایی تبعید شده اند . زندانیان نامبرده عموما از زندان اوین به صورت خودسرانه و غیرقانونی به زندان رجایی منتقل شده اند تا از این طریق فشار بر این زندانیان و خانوده هایشان بیاورند.


موارد دیگر این فشارها وضعیت وخیم بهداسشتی این زندان میباشد. فروشگاه مواد خوراکی این زندان میباشد که اقدام به پخش اجناس تاریخ گذشته مینماید و مواد  غیرمرغوب را با قیمت بالاتر از برچسب جنس به زندانیان میفروشد و مواردی به مانند گوشت و سبزیجات را به زندان نمیرساند . از سوی دیگر سرویس بهداشتی زندان میباشد که دائما فاضلابش میگیرد و آب لوله های فاضلاب از سقف زندان بروی زندانیان می چیکد و باعث کثیف شدن زندانیان می شود و آب حمام زندان در بیشتر ساعت سرد است و زندانیان نمیتوانند به زیر دوش بروند .
بهداری زندان رجایی شهر کرج بسیار محدود است و بیشتر لوازم درمان را ندارد و به هیچ عنوان مجهز نمیباشد و مسئولان بهداری مسائل بهداشتی را رعایت نمیکنند و بعضا زندانیان را برای درمانهای وِیژه و تخصصی به بیمارستان خارج از زندان منتقل نمیکنند .


گزارش : امید دانا






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :