صفحات

۱۳۹۱ شهریور ۱۵, چهارشنبه

آخرین وضعیت حسن سی سختی محکوم به حبس ابد

حسن سی سختی زندانی سایبری بیشتر از چهار سال است که بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بسر میبرد.

ایشان در امرداد سال 87 در شیراز توسط سپاه پاسدارن بازداشت و به جرم مدیریت سایتهای مستهجن مورد اذیت و آزار سپاه پاسداران شیراز قرار گرفت و پس از چند ماه به بند دو الف زندان اوین تهران منتقل شدند.

در دوران بازجویی ایشان متحمل شکنجه های فراوانی قرار گرفتند و نزدیک به یکسال در سلولهای انفرادی دو الف سپاه نگهداری شدند.

آقای سی سختی پس از سه سال و 6 ماه در دادگاه انقلاب شعبه 15 به ریاست قاضی صلوات به اعدام محکوم شدند و پس از آن اعدام ایشان به حبس ابد تقلیل یافت .

طبق قانون اساسی تنظیم شده توسط حاکمیت حکم جرائم اینترنتی از 6 ماه تا دو سال است نه اعدام و حبس ابد.
قاضی صلواتی که معروف به قاضی مرگ میباشد به سی سختی پس از دادگاه گفته است ، بیش از ده سال نمی خواسته حکم صادر کند اما بازجوهای سپاه پاسدارن این قاضی را تحت فشار قرار دادند. اظهارات قاضی صلواتی نشان از بی گناهی کامل این جوان 22 ساله که هم اکنون در زندان 26 ساله شده است می کند.

آقای سی سختی مهندس کامپیوتر میباشد و در شیراز برنامه ساز و طراح سایبری بوده اند و ایشان را به جرم طراحی سایتهای مستهجن محکوم کردند در حالی که گردانندگان سایتهای مذکور پس از یکسال با قید وثیقه آزاد شدند .
حسن سی سختی جزء نخبگان عرصه یارانه میباشند که حاضر به همکاری با سپاه پاسدارن نشدند و به همین دلیل بازجوهای سپاه پاسداران بدین گونه ایشان را تحت فشار قرار دادند تا از دانش ایشان بهربرداری کنند.

گزارش از امید دانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دیدگاه شما :